paper plain icon
פנו אלינו כאן
close icon
אנחנו כאן, תמיד לשירותכם!
רוצים שנציג טדי ישוב אליכם? השאירו פרטיכם כאן ונתקשר בהקדם

נמנים עם אלו שלא נוטלים סיכונים מיותרים? אל תתפשרו על פחות משמאי מקרקעין מומחה


שמאי מקרקעין מומחהעומדים לפני רכישת נכס? נמנים עם אלו שלא נוטלים סיכונים מיותרים, ובפרט כשהדבר נוגע לאחת העסקאות הגדולות שתבצעו אי פעם בחייכם? אז קבלו עצת זהב: אל תתפשרו על פחות משמאי מקרקעין מומחה!!!! 

אנשי הצוות המקצועי מבית חברת טדי שמאים מסבירים ששמאות המקרקעין מהווה תחום רחב היקף, העוסק בין השאר בתביעות פיצוים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבניה, תביעות נזיקין, וכן בענייני איחוד וחלוקה, תחומי ההפקעות, מס שבח, היטל השבחה וכן הלאה. 

אחד מהתחומים הקלסיים שבהם עוסקים שמאי המקרקעין הוא הערכת שווי דירה. למראית עין, נדמה לרבים ששמאי המקרקעין פוקד את בית הלקוח לדקות ספורות, שוקד במשרדו כמה שעות נוספות ומנפיק דוח.

הערכת שווי הבית

האמת היא שלא חסרים בענף שמאים הפועלים בשיטות מיושנות ושטחיות, וזה אחד ההבדלים הבולטים בין שמאי מקרקעין לשמאי מקרקעין מומחה. שמאי מומחה ומקצועי פועל על פי תכנית עבודה מוגדרת מראש ועורך את כלל הבדיקות, תוך שהוא חולש על כול הנושאים ללא הותרת פרצה. אחת מהדוגמאות היא נושא זכויות בנייה. 

רבים מבעלי הנכסים השוכרים את שירותיהם של שמאי המקרקעין לצורך הערכת שווי הבית, אינם מודעים לכך שקיים הבדל בין השטח הבנוי בפועל לבין זכויות הבנייה לפי תכנית בניין העיר, ולפיכך אינם יכולים לדעת ששווי הדירה מגלם בתוכו את כל כמות זכויות הבנייה הקיימות. 

שמאי מקרקעין מומחה עורך בדיקה משולשת הן בוועדה העירונית המקומית לתכנון ובנייה, הן ברשות מקרקעי ישראל והן במשרד הפנים כדי לאתר ולכמת יחדיו את כל זכויות הבנייה.

מדידות לצורך בדיקת חוקיות השטח הבנוי

במקרה זה, ההפרש שבין הערכת שווי הנכס עם או ללא הוספת זכויות בנייה הקיימות, עשוי להסתכם לעתים בעשרות עד מאות אלפי שקלים. אספקט נוסף נוגע לחוקיות השטח הבנוי. לא אחת קורה שהשטח הבנוי בפועל לא תואם את היתר בנייה. 

שמאי מקרקעין מומחה נוהג להגיש שאילתה בטרם הביקור בנכס בוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר הבנייה והתכניות ההנדסיות המאושרות. במהלך הביקור בנכס, נדרש השמאי לערוך מדידות מדויקות, תוך הסתייעות בתכנות מדידה ממוחשבות. 

מעבר לכך, בתום המדידות, יקפיד שמאי מקרקעין מומחה לבצע בקרות נוספות על ידי השוואה בין ממצאי המדידות בשטח לבין תכנית הבקשה להיתר, והזנת תכנית הבקשה להיתר בתכנת המדידה גרפית, זאת על מנת לוודא דיוק מרבי בביצוע המדידות.

רוכשים דירה? מוכרים נכס? גשו לייעוץ אצל שמאי מקרקעין מומחה!

אז החלטתם בשעה טובה לרכוש דירה. כמו בכול עסקת נדל"ן, אתם יודעים שהנכם עתידים לערב בזה רשימה ארוכה של גורמים מקצועיים, בהם מתווך, עורך דין, יועץ משכנתאות, חברת בדק בית וכיוצא בזה, כשבסכום המצטבר מדובר בלא מעט כסף. כאן מתעוררת בקרב ישראלים רבים ההתלבטות "האם באמת נחוצים שירותיו של שמאי מקרקעין מומחה?" 

המומחים מבית טדי שמאים מציינים שבמסגרת עבודתם נתקלו לא פעם בדירות שחלק משטחן נבנה באופן לא חוקי, נכסים שנמכרו כדירות, על אף שייעודו לשמש על פי היתרים כחדרי כביסה, מרפסות או מחסנים, דירות שהרישום בהן אינו מוסדר וכן הלאה. ההסתייעות 

בשמאי מקרקעין מומחה לבדיקת הנכס בטרם רכישתו מצמצמת סיכונים, תורמת לביצוע עסקה בטוחה ומונעת הפתעות לא נעימות בהמשך.

למנוע תרחיש שבו הבנק מסרב לאשר את המשכנתה 

אחת מהתופעות הנפוצות והמוכרות ביותר אצלנו הישראלים היא רכישת דירה, ואז בהגיענו לבנק לקבלת משכנתה, אנו מופתעים לגלות שהבנק מאשר משכנתה בסכום הנמוך משמעותית מהנדרש לנו להשלמת הרכישה, או שהוא מסרב לחלוטין לתת משכנתה. 

אחת הסיבות היא ששווי הדירה על פי השמאי מטעם הבנק נמוך מכפי שהתחייבנו לשלם בהסכם עליו חתמנו, או מהטעמים שהוזכרו קודם כמו חלקים בנכס שנבנו ללא היתר, נכס שיועד לשימוש אחר, נכס המוגדר כמבנה מסוכן וכיוצא בזה. 

היוועצות בשמאי מקרקעין מומחה לפני הרכישה יכולה למנוע מראש תרחיש בלתי נעים שבו אין לנו את הסכום הנדרש להשלמת הרכישה ואנו אובדי עצות, וזאת לאחר שנחתם כבר החוזה ואנו מחויבים לעסקה.

שמאי מקרקעין מומחה | טדי שמאות וניהולעיסוק המחייב בקיאות במכלול רחב של תחומים

מעבר להערכת שווי הנכס עורך השמאי לנכס בדיקה תכנונית, בדיקה משפטית, בדיקה הנדסית וכן בדיקת סביבת הנכס מבחינת תכניות בניין עיר חדשות, היתרי בנייה, זכויות בלתי מנוצלות, בדיקת מסים והיטלים על הנכס ועוד. חשיבותו של שמאי מקרקעין מומחה איננה מוטלת בספק. מדובר בעיסוק המחייב בקיאות במכלול רחב של תחומים, בהם הנדסה, כלכלה, חקיקה, יסודות הבניה, דיני מסים ומקרקעין וכן הלאה. 

על פי חוק שמאי מקרקעין משנת תשס"א 2001, דרישות הסף לרישום בפנקס שמאי המקרקעין מותנות בהשכלה אקדמאית, עמידה בכול הבחינות מטעם מועצת השמאים שבמשרד המשפטים, תקופת התמחות שאורכה שנה עד שנתיים ומבחן הסמכה סופי של מועצת שמאי המקרקעין. לפיכך, במהלך החיפוש אחר שמאי מקרקעין, מומלץ להיכנס לאתר האינטרנט של מועצת שמאי המקרקעין ולבדוק האם שמו מופיע ברשימת שמאי המקרקעין, מה שמבטיח שהוא אכן שמאי מוסמך ובעל רישיון.

שמאי מקרקעין מומחה - למתן חוות דעת בבית משפט

מחפשים שמאי מקרקעין מומחה לצורך מתן חוות דעת בבית משפט? לא אחת קורה שבמסגרת הליכים משפטיים נדרשים בעלי הדין להגיש חוות דעת של שמאי מקרקעין מומחה מטעמם, זאת במטרה להוכיח טענות במגוון נושאים שונים הנוגעים לנכסי מקרקעין, כגון חוות דעת שמאית במסגרת הליכים לפירוק שיתוף בעקבות גירושין, פירוק שותפות בין יורשים, שותפים עסקיים וכן הלאה. 

סוגיות משפטיות נפוצות נוספות שבהן עשויה להידרש חוות דעת שמאית עוסקות בדיירות מוגנת או זכויות של הבעלים בנכס תפוס, כינוס נכסים בהליכי הוצאה לפועל, פיצויים לבעלי נכסים בגין הפקעת קרקעות, קביעת ערכם של נכסי ציבור המוצעים למכירה, כמו גם ליקויי בניה בתקופת המגורים הראשונית, היטל השבחה,

מיסוי מקרקעין ועוד.

שמאי מכריע

מבית חברת טדי שמאות וניהול בע"מ מסבירים ששמאי המקרקעין נדרש לעתים במסגרת עיסוקו להגיש חוות דעת שמאית בהליכים משפטיים. ישנם מקרים שבהם מוזמנת חוות דעת שמאי מקרקעין מומחה על ידי אחד או יותר מהצדדים המעורבים במחלוקת, על מנת לסייע להם בחיזוק וביסוס הטיעונים בבית המשפט. עם זאת, לעתים קורה שחוות הדעת השמאיות המוגשות לשופטים על ידי כל אחד מהצדדים שונות זו מזו ואפילו סותרות. 

בנסיבות הללו עומדות בפני בית המשפט שתי אפשרויות מרכזיות: להכריע בין חוות הדעת לאחר חקירתם של המומחים או למנות מטעמו שמאי מכריע בניסיון להגיע לחקר האמת. בהקשר זה, חשוב להבהיר שחוות דעתו של השמאי המכריע אין בה בכדי לבטל את שאר חוות הדעת, והפסיקה נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של בית המשפט.

בקיאות וידע עדכני בתקינה השמאית ובפסיקה הרלוונטית

חשוב להדגיש שלחוות דעת שמאי מקרקעין מומחה יש משקל רב בבית המשפט, אבל מעבר לכך שהיא מסייעת לשופטים בהבנת העובדות והגעה לפסק הדין הנכון בנוגע לנכס הנדון, היא עשויה להשפיע בפסיקות רכוש על גובה פיצויים השקעות כלכליות והלוואות. 

חוות דעת שמאית לבית משפט שונה משמאות מקרקעין רגילה, שכן היא דורשת בקיאות וידע עדכני בכול הקשור לסוגיות מקרקעין, חידושים בתקינה השמאית ובפסיקה הרלוונטית שיש בה כדי לסייע לשמאי המקרקעין בביסוס עמדתו בבית המשפט. 

כמו כן, במסגרת תפקידו מוזמן לעתים שמאי המקרקעין לתת עדות בבית המשפט. הופעה בבית המשפט דורשת משמאי המקרקעין ניסיון מעשי בהליך המשפטי ויכולת עמידה בלחצים רבים המופעלים עליו מצד עורכי הדין בחקירה נגדית.

שמאי מקרקעין מומחה: קווים לדמותו

מתעתדים לרכוש, למכור, לשכור או להשכיר נכס? במידה והנכם נמנים עם אלו שאינם נוהגים ליטול סיכונים מיותרים, מוטב שתסתייעו במהלך עסקת הנדל"ן שלכם בשמאי מקרקעין מומחה! המומחים של חברת טדי שמאות וניהול מציינים שמקצוע שמאות המקרקעין הנו רחב היקף וחולש על פני תחומים רבים. 

העיסוק בו דורש ידע ובקיאות בכללים אוניברסליים להערכת שוויים ודמי שימוש של מקרקעין, ידע במיסוי המהווה מרכיב דומיננטי מאוד לצורך חישוב התועלת הכלכלית מהנכס לבעלי הזכויות, וידע משפטי בנוגע לטיב זכויותיו של אדם במקרקעין כלשהם. שמאי מקרקעין מוסמך מתמחה במתן ייעוץ מקצועי, ליווי והכנת חוות דעת שמאיות במגוון תחומים שונים בעולם המקרקעין. 

ייעוץ מקצועי, ליווי והכנת חוות דעת שמאיות במגוון תחומים שונים

שמאי מקרקעין מומחה עוסק, בין היתר, בהערכות שווי שוק של נכסים פרטיים, נכסים ציבוריים, נכסים לתעשייה, קרקעות חקלאיות עם פוטנציאל להפשרה ונחלות חקלאיות (לרבות פיצול). בתחום התחדשות עירונית (דוגמת פרויקטים של תמ"א 38, פינוי בינוי או בינוי פינוי) מעניק שמאי המקרקעין ייעוץ מקצועי, הכנת חוות דעת וליווי ליזמים, קבלנים ובעלי נכסים. 

מעטפת השירותים כוללת גם בחינת היתכנות כלכלית לפרויקטים ומיזמים שונים, הערכות שווי נכסים מניבים, הכנת חוות דעת מומחה לבימ"ש בשלל סוגיות בתחומי הנדל"ן, וכן בדיקת מיסוי מקרקעין והיטל השבחה, הכנת חוות דעת שמאיות לצורכי משכנתה, לצורכי פיצויים במקרים של ירידת ערך הנכס בעקבות תכנית שאושרה או הפקעת מקרקעין וכיוצא בזה.

הקריטריונים לבחירת שמאי מקרקעין מומחה

במידה והחלטתם להסתייע בשירותיו של שמאי מקרקעין מומחה שייעץ לכם, ילווה ואו ייצג אתכם במהלך ביצוע עסקה כזו או אחרת, כדאי לוודא שמדובר בשמאי מקרקעין מוסמך ובעל רישיון לעיסוק בתחום. הדבר מבטיח שכול הבדיקות וההערכות הרלוונטיות תבוצענה בסטנדרט המקצועי הגבוה ביותר. 

בעניין זה, חשוב לדעת שחוק שמאי מקרקעין התשס"א 2001 קובע כי העיסוק במקצוע מחויב בהסמכה מטעם מועצת השמאים שבמשרד המשפטים. אי לכך, במהלך ההתקשרות עם שמאי המקרקעין, יש לבדוק שהוא רשום בפנקס שמאי המקרקעין בישראל והרישיון שברשותו אכן בר תוקף. דרישות הסף לעיסוק בתחום הן השכלה אקדמאית, עמידה בכול הבחינות של מועצת שמאי המקרקעין ותקופת התמחות שאורכה שנה אחת.

מחפשים שמאי מקרקעין מומחה? כך תעשו זאת נכון 

רכישת נדל"ן נחשבת בקרב מרבית מהישראלים לעסקה הכלכלית הגדולה, המורכבת והמשמעותית ביותר שהם עתידים לבצע במהלך חייהם. מסיבה זו, חשוב שתסתייעו בשירותיו של שמאי מקרקעין מומחה שילווה את עסקת הנדל"ן וימנע מכם ביצוע טעויות שעלולות להסתכם בהפסדים כבדים ועגמת נפש לא מבוטלת. 

מבית חברת טדי שמאות וניהול בע"מ מציינים שבמהלך החיפוש אחר שמאי מקרקעין מומחה, התנאי הבסיסי שחובה לבדוק הוא שמדובר בשמאי מקרקעין מוסמך עם רישיון תקף לעיסוק בתחום. אחת הדרכים לבדוק זאת נעשית על ידי כניסה לאתר הבית של משרד המשפטים כדי לוודא ששמו רשום בפנקס שמאי המקרקעין. בדיקה זו מבטיחה שהשירות שתקבלו הנו מקצועי ועומד בסטנדרט הגבוה ביותר.

השיקולים שחשוב לתת עליהם את הדעת במהלך בחירתו של שמאי המקרקעין

בהגיענו לבחור שמאי מקרקעין מומחה, מומלץ שהעדיפות תינתן לשמאי שפעיל ועובד באזור הגאוגרפי שבו קיים הנכס, מה שמבטיח שהוא ער לנקודות שמסתובבות בשטח, מעודכן בכול התכניות להתחדשות עירונית והשינויים המהותיים שעשויים להשפיע על שווי הנכסים וכן בקיא ברמות המחירים. 

נקודה נוספת שעליה צריך לתת דגש נוגעת להתמחות של השמאי בתחום הרלוונטי שבגינו מסתייעים בשירותיו (למשל חוות דעת שמאי מומחה לבימ"ש, חוות דעת נגדיות להיטל השבחה וכן ייצוג הלקוח בפני שמאי מכריע), בסוג ספציפי של נכסים (נכסים ציבוריים, נכסים פרטיים, נכסים מניבים, מלונאות, תעשייה, משרדים וכן הלאה) או באופי העסקה שמתעתדים לבצע (כגון עסקאות קומבינציה, איחוד וחלוקה ועוד).

חוות דעת שמאית לבית משפט

אחת מהדוגמאות היא חוות דעת שמאי מקרקעין מומחה במסגרת הליכים משפטיים הנוגעים לנכסי מקרקעין, כמו למשל פירוק שיתוף על רקע גירושין, פירוק שותפות עסקית, בין יורשים וכדומה. סוגיות משפטיות נוספות שבהן עולה לעתים הצורך בחוות דעת שמאית קשורות לזכויות הבעלים בנכס תפוס, דיירות מוגנת, הערכת שווי נכסי ציבור המוצעים למכירה, פיצויים בגין הפקעת מקרקעין או פגיעה בשווי המקרקעין וכיוצא בזה. 

בהקשר זה, ראוי להבהיר שקיים הבדל מהותי בין שמאות מקרקעין רגילה לבין חוות דעת שמאית לבית משפט, שבה מחויב שמאי המקרקעין לידע עדכני ובקיאות בחידושים בתקינה השמאית, בסוגיות בדיני מקרקעין ובפסיקה הרלוונטית, זאת כדי לבסס את עמדתו בבית המשפט. במידה ושמאי המקרקעין מוזמן למסור עדות בבית המשפט, הוא נדרש לניסיון מעשי בייצוג לקוחות בהליך המשפטי, תוך עמידה בלחצים המופעלים עליו בחקירה הנגדית.

לקוחות
ממליצים
עו"ד מני בן מאור
עו"ד מני בן מאור

מנכ"ל קבוצת דייברגון נדל"ן

חברת טדי שמאות וניהול מספקת לחברת דייברגון שירותי שמאות משנת 2013. עד כה ערכה החברה כ - 120 דו"חות אפס ובחינות כלכליות של פרוייקטים בתחום התחדשות עירונית/תמ"א 38/פינוי בינוי. על סמך דו"חות אלה חברת דייברגון, השקיעה כ – 80 מיליון ₪ ב- 19 פרויקטים של התחדשות עירונית ש -16 מהם הסתיימו זה מכבר בהצלחה.

ברצוננו להדגיש כי טדי מספק שירות מקצועי ויעיל תוך עמידה בלוחות זמנים.

rating
רשות מקרקעי ישראל
רשות מקרקעי ישראל

תקופת השירות כחלק מצוות שמאי המאגר של רשות מקרקעי ישראל: 2005 - 2017

עבודתך המקצועית, אשר נעשתה תוך נאמנות ומחויבות למערכת, ראויה לציון.

ניכר כי השירות ניתן מתוך אכפתיות והבנת צרכי הרשות.

rating
חברת בזק
חברת בזק

איל טדי הראל מספק מעל 10 שנים שירותי שמאות מקרקעין לחברת בזק.

השירות המקצועי של איל טדי הראל כולל הערכות שווי שוק של נכסים, וכן בחינת חלופות השבחה ואפשרויות לנכסי בזק השונים. איל מטפל גם בהפחתת חיובי היטל השבחה וכן עורך עבור החברה חוות דעת מומחה לבית משפט לפי צורך.

אני סמוך ובטוח כי גוף שיעבוד עם איל טדי הראל ייהנה מרמת מקצועיות ושירות גבוהים בשילוב עם מידות ראויות.

rating
עו"ד אופיר פורת
עו"ד אופיר פורת

לשעבר היועץ המשפטי של החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה בע"מ

טדי, היה לי העונג לעבוד איתך לאורך השנים. 

עבודתך המקצועית בכתיבת חוות הדעת ובחקירות בבית המשפט עזרו לנו מאוד בעשיית הצדק ההיסטורי!

תודה ואשמח להיות בקשר!

rating
ניר אנגל
ניר אנגל

דרור אנגל נכסים בע"מ

השמאי איל טדי הראל מלווה את חברתנו בהכנת שומות למטרות שונות מזה מספר שנים.

נוכל להמליץ עליו בחום ולציין את הישגיו המרשימים בעבור חברת דרור אנגל נכסים שחסכו לחברתנו מאות אלפי שקלים בחיובי היטלי השבחה וכן את מקצועיותו, בין היתר, גם בהתייעצויות אשר אנו עורכים עימו מעת לעת לגבי נכסים קיימים וחדשים, והכל עם תודעת שירות גבוהה ואנרגיה טובה הראויים לציון. 

rating
יו בנק
הבינלאומי
אוצר החייל
מסד
עריית תא
אור יהודה
דיווטרון
בזק
גני תקוה
גבעת שמואל
הימנעותה

למידע וקבלת יעוץ השאירו פרטיכם כאןואנחנו נחזור אליכם בהקדם